Plasma-aktivert vann: Veiledning for markedskommunikasjon
Det er foreløpig ikke aktuelt å selge produkter behandlet med plasma-aktivert vann, ettersom lovverket ikke tillater dette enda. Vi har likevel undersøkt hvilken informasjon som vil være best å bruke overfor forbrukere.
Når forbrukere vurderer om de vil kjøpe matvarer som er behandlet med nye og til dels ukjente prosesseringsteknologier, er det noen argumenter som gjør dem mer villige til å kjøpe produktet enn andre.
Gjennom vitenskapelige forbrukerstudier har forskere dokumentert hvilken type informasjon eller argumenter som gjør forbrukere mer positive til å kjøpe produkter som er behandlet med plasma-aktivert vann.
Råd til kommunikasjon med kundene
Har du et produkt som er behandlet med plasma-aktivert vann, bør du legge vekt på følgende fordeler ved produktet:
Utdypende informasjon
- Videreforedlet ved bruk av ny teknologi som gjør dagliglivet mer lettvint.
- Videreforedlet med bruk av mindre energi.
- Redusert matsvinn i videreforedlingen.
- Bevarer næringsstoffene og kvalitet.
Kort informasjon
- Raskt og enkelt
- Beholder kvaliteten lengre
- Mer næringsrik
Unngå å henvise til
- Plasma-aktivert vann
- Miljømessig bærekraft