Gå tilbake Salat med frukt, bær, nøtter og spinat
Frukt, bær og salater er blant matproduktene som kan være aktuelle for behandling med plasma-aktivert vann. Foto: © Sea Wave - stock.adobe.com

Plasma-aktivert vann: Veiledning for markedskommunikasjon

Det er foreløpig ikke aktuelt å selge produkter behandlet med plasma-aktivert vann, ettersom lovverket ikke tillater dette enda. Vi har likevel undersøkt hvilken informasjon som vil være best å bruke overfor forbrukere.

Når forbrukere vurderer om de vil kjøpe matvarer som er behandlet med nye og til dels ukjente prosesseringsteknologier, er det noen argumenter som gjør dem mer villige til å kjøpe produktet enn andre.

Gjennom vitenskapelige forbrukerstudier har forskere dokumentert hvilken type informasjon eller argumenter som gjør forbrukere mer positive til å kjøpe produkter som er behandlet med plasma-aktivert vann.

Råd til kommunikasjon med kundene

Har du et produkt som er behandlet med plasma-aktivert vann, bør du legge vekt på følgende fordeler ved produktet:

Utdypende informasjon

  • Videreforedlet ved bruk av ny teknologi som gjør dagliglivet mer lettvint.
  • Videreforedlet med bruk av mindre energi.
  • Redusert matsvinn i videreforedlingen.
  • Bevarer næringsstoffene og kvalitet.

Kort informasjon

  • Raskt og enkelt
  • Beholder kvaliteten lengre
  • Mer næringsrik

Unngå å henvise til

  • Plasma-aktivert vann
  • Miljømessig bærekraft

 

Mer om

Stikkord

Kontaktpersoner

Themis Altintzoglou

Seniorforsker, Nofima
+47 476 54 471

Morten Heide

Seniorforsker, Nofima
+47 908 49 530