Illustrasjonsbildet for Kvalitetstrekk

Marked og innovasjon

Hvordan bør produkter som er behandlet med nye prosesseringteknologier markedsføres? Og trenger man Novel food-godkjenning for å selge slike produkter på det europeiske markedet? Vi har undersøkt hvilken informasjon som vil være gunstig å bruke i kommunikasjonen med kunder, og har også studert hvilke innovasjonsprosesser som lykkes i matindustrien.

Veiledning for markedskommunikasjon

Hvilken info ønsker forbrukerne?

Dette bør du vektlegge hvis du har:

Hvilken info ønsker forbrukerne?

Dette bør du vektlegge hvis du har:

Hvilken info ønsker forbrukerne?

Dette bør du vektlegge hvis du har:

Publikasjoner

Tittel År Språk Tema Forfatter
Open-Ended Emotive Projection Test: A Nondeterministic Method for Understanding Consumers’ Emotional Reactions to Innovative Food Processing Technologies 2022 English Marked og innovasjon Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten
European novel food, patents and brokers of knowledge 2022 English Marked og innovasjon Sveinung Grimsby, Magnus Gulbrandsen
Radical innovation in a conservative industry. Selected cases of new product development in the Norwegian food industry. 2021 English Marked og innovasjon Sveinung Grimsby
New novel food regulation and collaboration for innovation 2020 English Marked og innovasjon Sveinung Grimsby
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox 2020 English Marked og innovasjon Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten

Kontaktpersoner

Themis Altintzoglou

Seniorforsker, Nofima
+47 476 54 471

Sveinung Grimsby

Forsker, Nofima
+47 952 04 118