Gå tilbake
"Beholder kvaliteten lengre" er informasjon som forbrukerne vil like når de skal vurdere å kjøpe PEF-behandlet mat. Foto: © idpro - stock.adobe.com
PEF-produkter: Veiledning for markedskommunikasjon
Hvilken informasjon bør du bruke når produktet ditt er behandlet med pulserende elektriske felt?
Når forbrukere vurderer om de vil kjøpe matvarer som er behandlet med nye og til dels ukjente prosesseringsteknologier, er det noen argumenter som gjør dem mer villige til å kjøpe produktet enn andre.
Gjennom vitenskapelige forbrukerstudier har forskere dokumentert hvilken type informasjon eller argumenter som gjør forbrukere mer positive til å kjøpe produkter som er behandlet med pulserende elektriske felt (PEF).
Råd til kommunikasjon med kundene
Har du et produkt som er behandlet med PEF, bør du legge vekt på følgende fordeler ved produktet.
Utdypende informasjon
- Videreforedlet ved bruk av ny teknologi som gjør dagliglivet mer lettvint.
- Videreforedlet med bruk av mindre energi.
- Redusert matsvinn i videreforedlingen.
- Bevarer næringsstoffene og kvalitet.
Kort informasjon
- Raskt og enkelt
- Beholder kvaliteten lengre
- Mer næringsrik
Unngå å henvise til
- Pulserende elektriske felt
- Miljømessig bærekraft
Tittel | Forfatter(e) | År | |
---|---|---|---|
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox | Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten | 2020 | Go to publication |