Høytrykksprodukter: Veiledning for markedskommunikasjon
Hva slags informasjon bør du bruke for å selge et produkt som er behandlet med høytrykk?
Når forbrukere vurderer om de vil kjøpe matvarer som er behandlet med nye og til dels ukjente prosesseringsteknologier, er det noen argumenter som gjør dem mer villige til å kjøpe produktet enn andre.
Gjennom vitenskapelige forbrukerstudier har forskere dokumentert hvilken type informasjon eller argumenter som gjør forbrukere mer positive til å kjøpe produkter som er behandlet med høytrykk.
Råd til kommunikasjon med kundene
Har du et produkt som er behandlet med høytrykk, bør du legge vekt på disse fordelene ved produktet.
Rådene er delt inn i to produktkategorier:
1. Kornprodukter, meieriprodukter, grønnsaker, frukt eller jus
Dette bør du legge vekt på i markedskommunikasjonen:
Utdypende informasjon
- Videreforedlet ved bruk av høytrykk som gjør dagliglivet mer lettvint.
- Redusert matsvinn i videreforedlingen.
Kort informasjon
- Raskt og enkelt
- Beholder kvaliteten lengre
- Mer næringsrik
- Mer vitamin D (når relevant)
- Mindre sukker (når relevant)
Unngå å henvise til
- Miljømessig bærekraft
2. Alle andre produkter
Dette bør du legge vekt på i markedskommunikasjonen:
Utdypende informasjon
- Videreforedlet ved bruk av ny teknologi som gjør dagliglivet mer lettvint.
- Redusert matsvinn i videreforedlingen.
Kort informasjon
- Raskt og enkelt
- Beholder kvaliteten lengre
- Mer næringsrik
- Mer vitamin D (når relevant)
- Mindre sukker (når relevant)
Unngå å henvise til
- Høytrykk
- Miljømessig bærekraft
Tittel | Forfatter(e) | År | |
---|---|---|---|
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox | Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten | 2020 | Go to publication |