Gå tilbake Hvilken info trenger forbrukere som kjøper mat behandlet med mikrobølger?
Hvilken informasjon trenger kunden som kjøper mat behandlet med mikrobølger? Foto: © Natya - stock.adobe.com

Mikrobølgeprodukter: Veiledning for markedskommunikasjon

Hva slags informasjon bør du bruke for å selge et produkt som er behandlet med mikrobølger?

Når forbrukere vurderer om de vil kjøpe matvarer som er behandlet med nye og til dels ukjente prosesseringsteknologier, er det noen argumenter som gjør dem mer villige til å kjøpe produktet enn andre.

Gjennom vitenskapelige forbrukerstudier har forskere dokumentert hvilken type informasjon eller argumenter som gjør forbrukere mer positive til å kjøpe produkter som er behandlet med mikrobølger.

Råd til kommunikasjon med kundene

Har du et produkt som er behandlet med mikrobølger, bør du legge vekt på disse fordelene ved produktet:

Utdypende informasjon

  • Videreforedlet ved bruk av mikrobølger som gjør dagliglivet mer lettvint.
  • Videreforedlet med bruk av mindre energi.
  • Redusert matsvinn i videreforedlingen.
  • Bevarer næringsstoffene og kvalitet.

Kort informasjon

  • Raskt og enkelt
  • Beholder kvaliteten lengre
  • Mer næringsrik

Unngå å henvise til

  • Miljømessig bærekraft

Mer om

Stikkord

Tittel Forfatter(e) År
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten 2020 Go to publication

Kontaktpersoner

Themis Altintzoglou

Seniorforsker, Nofima
+47 476 54 471

Morten Heide

Seniorforsker, Nofima
+47 908 49 530